علی محسنی وطن مردی به یاد ماندنی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایمان برهنه است و جامه آن تقوا و زیورش حیا و دارایی اش فقه و میوه اشدانش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :4
کل بازدید :36704
تعداد کل یاداشته ها : 10
103/1/10
3:52 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
علی محسنی وطن[68]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
تابستان 93[2]
لوگوی دوستان
 

به نام یگانه ی هستی بخش بی همتا

 

1359/06/31 دولت خونخوار عراق به ریاست صدام ملعون حمله به ایران اسلامی را آغاز کرد و ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع در برابر هجوم بیگانه را با جان و دل شروع کرد و روزانه افراد نظامی بدنبال هم به جبهه های جنگ شتافتند و پدر بزرگ شهید من نیز همچون دیگر نظامیان در تاریخ 1359/07/01 عازم جبهه ی جنگ شد .

شهید علی محسنی وطنی بدلیل حضور در جنگ کردستان از سوی ارتش ماموریت اجباری برای شرکت در جنگ 8 ساله با عراق را نداشت و فقط از سر انسان دوستی بجای همکارش که برای مراقبت از دختر بیمار خود در آن تاریخ از ماموریت خود سر باز زده بود این ماموریت را داوطلبانه پذیرفت و سحرگاه هنگامی که کودکانش خواب بودند بدون وداع با آنان از خانه بیرون رفت و راهی جنگ با باطل شد .

19 روز بعد در جاده ی آبادان-اهواز در حال حمل تسلیحات نظامی به جبهه اسیر شد ( وی راننده ی کامیون حمل تانک بود ) و بعد از چند ماه مفقود الاثر بودن طی پخش پیغام اسرا از رادیو خانواده ی شهید والا مقام از وی با خبر شدند و بعد از آن اولین نامه از شهید علی محسنی وطنی را دریافت نمودند .

10 سال بعد انتظار ها به سر رسید و شهید آزاده ی جانباز علی محسنی وطنی در تاریخ 1369/06/02 به میهن بازگشت .

او که بدلیل شکنجه های روز های تلخ اسارت به شدت مجروح و زخمی بود به دلیل جانبازی با درصد بالا در سال 1375 در حال خواندن دعا شب شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد به مقامک والای شهادت رسید و جان به جان آفرین تسلیم کرد .

روحش شاد باد و یادش گرامی


93/6/12::: 10:54 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ خداوندا ! بابت باران رحمتت که امشب فرو فرستادی صد هزار مرتبه شکر ، خدایا ! قدرت بده تا واقعی شکرت کنیم
+ www.alimohsenivatani.persianblog.ir
+ آب رو به اتمام
+ فجری سر زد و عصری نو از ثانیه ها تولد یافت ، زمان گل کرد و تاریخ به بلوغ رسید ، عصر عصر مردان درخشنده است و زمان ، از آن تاریخ سازان . آنها که خداوند وعده داده است در زمین جانشین خویش داده سازدشان و آیینشان را حاکمیت بخشد ؛ آنها که چون در زمین قدرت یابند نماز بپا دارند . چقدر سخت است لحظه ی خداحافظی با پدر یا برادر یا تک پسری که با میل خود به آغوش مرگ البته نه مرگی بی ثمر بلکه شهادتی ارزشمند می ر
+ من به راهی می روم کانجا ، قدم نا محرم است از مقامی حرف می گویم که دم ، نا محرم است خوشدلم گر دیده ی من شد سپید از انتظار کز پی دیدار جانان ، دیده هم نا محرم است
+ از کلون ما کسی اینجا نیست؟؟؟
+ www.alimohsenivatan.blogfa.com
+ فردا را فراموش نکنید مردمی در غزه در اوج مظلومیت منتظرند
+ خداحافظی علی کریمی را گرامی میداریم خداحافظ ستاره ی قرمز - از طرف یک مرد استقلالی
+ سلام دوستان راهنمایی ام کنید که چطور میشه اینجا عکس گزاشت؟